Kategórie
Meditácia

Cielená meditácia

Cieľom meditácie je upokojiť rozbúrenú myseľ, navodiť stav ukľudnenia teľa i duše . Mnohí ľudia ju dokážu bez problémov zaradiť do svojho každodenného života.

 Meditácia pomáha mysli odfiltrovať veci, ktoré ju zbytočne rozptyľujú neželaným spôsobom – starosti, obavy a zdanlivo náhodné obrazy, zaťažujúce počas dňa myseľ. Meditačné techniku dokážu navodiť stav pokoja, podobný hlbokému spánku. Myseľ a telo sa dokonale uvoľnia a ľudia, ktorí ju prevádzajú, zisťujú, že 20 minút meditácie ich osvieži rovnako dobre ako niekoľko hodín spánku. Zdá sa, že meditácia dodáva životnú silu, zlepšuje postoj k životu a k ostatným ľuďom. Meditačnú polohu si každý zvolí sám, či už lotosový sed, alebo pohodlne sa usadí v polohovateľnom kresla. Ten, kto má problém s chrbticou si môže zvoliť ležiacu polohu na chrbte, len nesmiete zaspať. Dôležitým faktorom je vybrať si miestnosť, kde nebudeme rušený nikým a ničím. Pustíme si príjemnú hudbu, či už meditačnú, alebo relaxačnú.

Cielená meditácia je zameraná na určitý cieľ dosiahnutia stavu, ktorý si želáte. Dá sa povedať, že toto vlastne spĺňa každá meditácia. Vytvorila  som si spôsob meditovania, pri ktorom sa snažím vsugerovať si príjemné pocity.

Postup:

Zvoľte si svoju meditačnú polohu. Začnite z hlboka dýchať a postupne uvoľňovať svoje telo. Na nič nemyslite, vyhoďte všetky starosti z mysle von. Ste len vy, hudba, ktorú vnímate a vaše telo, čo sa pomaly uvoľňuje. Každým výdychom si začnite predstavovať  ako sa cítite skvele, príjemne, predstavte si aký ste šťastný a blažený. Hlboký nádych a výdychom predstava blaženosti. Vizualizujem si pocit šťastia a spokojnosti  priamo v srdci.  Sami pocítite ako sa vám na tvári ústa uvoľňujú, vy sa usmievate. Nie je to  klam, ale skutočný pocit. Týmto spôsobom sa dá prenášať pocity aj do vašej mysle pre upokojenie. Myseľ sa akoby rozžiari, upokojí a vy pociťujete úplné uvoľnenie a absolútny stav spokojnosti.

Niekto si pomyslí, že výdychom sa snažím byť šťastný, tak potom to šťastie vydychujem a zbavujem sa  ho. Pri nádych sa telo plní vzduchom a pri výdychu sa uvoľňuje a je ľahšie si  vsugerovať nejaký stav, ktorý chceme dosiahnuť. Ak si natrénujete takúto meditáciu, časom zistíte, že vo vašej mysli máte zafixovaný tento stav, ktorý sa snažíte dosiahnuť pri príležitosti, keď sa potrebujete od ventilovať a rýchlo uvoľniť(napríklad ak vás vytočí kolega, či niekto iný.).

Ja toto dýchanie používaj už aj v bdelom stave. Ak mám nával práce, či stres, jednoducho začnem s cielenými výdychmi šťastia, spokojnosti a funguje to a po pri tom si v pohode pracujem. Kolegyňa len nechápavo pozerá prečo sa cítim  OK a ešte sa k tomu uvoľnene usmievam.

Ak pociťujem bolesť niečoho v začiatočnej fáze, cielene sa zameriam na to, že ma nič nebolí a navodím stav, že som v pohode, je mi príjemne a bolesť sama odíde.

Všetko je len v myslení sami si tvoríme spôsoby, ktorými si môžeme meniť svoje pocity.

Toto je len jedno z pozitív, ktoré som sa naučila, keď mi bytosti pri mne  ubližovali a dávali mi pociťovať vyvolanú bolesť môjho tela.  Tým, že som sa snažila pri zaspávaní ich nepočúvať, tak som si sama vymyslela tento spôsob, aby som ich nevnímala a dala im najavo, že som „happy“.

Časom som si uvedomila, že toto je spôsob ako sa ľahko uvoľniť a naučiť sa cítiť spokojne, aj keď je niekto, kto vás stále trápi.

Pozitívne myslenie dokáže veľa, hlavne liečiť dušu, myslel a nakoniec aj telo. Stačí si nič nepripúšťať.  🙂

11 replies on “Cielená meditácia”

To “samovoľné usmievanie” poznám. Už som si to párkrát všimla, že len čo som začala s meditáciou, tak som sa začala sama od seba usmievať 🙂
Len mám trochu problém, kedy je najlepšie robiť meditáciu. Už mi ktosi odporúčal, že okolo štvrtej nad ránom, ale to neviem vstať 😕 Zatiaľ to mám na programe večer, ale niekedy sa stane že to odspím 😦

Páči sa mi

Tak nad ránom je vhodné vraj astrálne cestovať, ale meditovť okolo 4 ráno by sa nechcelo ani mne. Je to na tebe kedy si zvolíš. Niekto medituje ráno ako sa zbudí, aby sa počas dňa mohol lepšie sústreďovať. Ak by som bývala na pláži pri mori, tak by som meditovala pri východe slnka a západe slnka. 😀

Ja som väčšinou meditovala okolo 18.00 hod. Potrebovala som sa dostať do stavu pokoja po celom dni. Keď som to robila neskorej, tak som buď zaspala, alebo nemohla zaspať, lebo moja myslel nadobudla novú energiu a spánok prišiel až nad ránom okolo tretej. 😕

Páči sa mi

Tak mám kamošku, ktorej sa malá o štvrtej zobudí kvôli papaniu, tak tá to medituje v tom čase 🙂 ale s tou plážou a morom by som to brala aj ja 😀
Vidíš a ja sa väčšinou keď prídem domov snažím rýchlo porobiť veci. Ale skúsim to prehodiť, že dám najskôr meditáciu. Možno to zaberie 🙂

Páči sa mi

Ja sa zatiaľ snažím každý deň, cítim, že to takto potrebujem. Ale problém je ten, že mám toho veľa a zvyčajne, keď sa dostanem do postele, tak je minimálne jedna hodina v noci 😕 uff, keby sa tak dal deň kúsok natiahnuť 😆

Páči sa mi

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.