Automatická kresba…

63703_317789755029933_2117521419_nKreslenie vo mne vyvoláva príjemný pocit oddychu, relaxácie a nalaďuje ma na pozitívne vibrácie. Hovorí sa, že maľba, či obraz, je jedno aká technika je využitá, zobrazuje aké pocity má dotyčný pri tvorení. Moje obrazy, ktoré som v minulosti maľovala boli väčšinou tmavé. Tak ako som to cítila, tak som maľovala. Nikdy som sa nad tým nezamýšľala. Ak si otvoríte cestu k svojej duši, teda sami k sebe do svojho vnútra, používate úplne iné farby a tvoríte iným spôsobom.

V obraze sa moja duša  pokúsila o zachytenie abstraktného myslenia , ktoré mňa fascinuje.  Každý v abstrakte vníma niečo iné a je na človeku, či si dokáže v tom niečo pre seba nájsť. Ja som v tom uvidela svoju dušu, teda časť jej ako sa snaží držať všetku svoju energiu ukrytú v  náručí a chráni ju.  😎

Čo je automatická kresba?

Automatická kresba je kresba neovplyvnená rozumom a vedomím, ruka kreslí akoby sama, je vedená podvedomím, vašou dušou. Naša duša má svoju vlastnú myseľ, ktorou dokáže skrz nás tvoriť a pokúša sa nás viesť v každom živote k lepšiemu.Človek sa musí úplne uvoľniť a odpútať od toho, čo robí. Každý človek zobrazuje to, čo je zrkadlom jeho vnútorného ja, jeho poznanie, spôsob  myslenia, nasmerovanie na životnej ceste. Ak chce liečiť – kreslí diagnosticky, ak chce rozdávať radosť – kreslí voľnejšie, umelecky. To odlišuje automatické kreslenie od kreslenia realistického. (Galéria na jednej stránke)

Automatická kresba sa dá využiť mnohými spôsobmi. Napr. v psychoterapii k vykresleniu psychického problému, na odstránenie zábran a blokov, na prenesenie negácie zvnútra von. Niekoľko kurzov pre verejnosť naproti tomu smeruje k voľnejšiemu kreslenie, k výraznejšiemu využitie pravej mozgovej hemisféry, uvoľnenie tvorivých síl, na vyjadrenie emócií a pocitov. Iné kurzy sú zamerané na kreslenie mandál, energetických a liečivých obrazcov.

Automatická kresba môže byť tiež zdrojom úžasných informácií o stave energie v človeku, okolitom prostredí a spoločnosti. Zároveň sa dá jej prostredníctvom tieto energie ovplyvniť.

Alena Vychodilová svoje skúsenosti s automatickou kresbou  spracovala v dvoch publikáciách. Obe knihy približujú možnosti kreslenia a zároveň je možné chápať ako návod pre tých, ktorí chcú kresliť samostatne. Texty sú zamerané na úvahy o duchovných princípoch života a práce s energiami, ktoré vyplynuli z kreslenie a práca s klientmi.

 

Pridaj komentár

