Kategórie
Toltécke

Rekapitulácia – tretieToltécke umenie…

Vaša minulosť je ako šálka až po okraj naplnená udalosťmi, názormi a dohodami, ktoré ste so sebou uzavreli o tom ako reagovať na svet. Keď sa vydáte späť po vlastných stopách, preskúmate svoju minulosť a pustíte ju z hlavy, vtedy šálku vyprázdňujete, aby sa vaša šálka mohla  znova napĺňať.

Rekapitulácia je jednoduchá dýchacia technika, ktorá vám umožní zbaviť sa minulosti na energetickej úrovni. Všetky informácie vo vašej mysli majú emocionálnu zložku a aktívnu zložku. Snáď každá vaša spomienka so sebou nesie emocionálny náboj. Ak vás v detstve uhryzol pes, zrejme máte strach zo psov. Aj keď k ostatným pristupujete s láskou, zo psov máte strach kvôli zážitku z minulosti.

Čím silnejšie je emocionálne zložka, tým pevnejší je váš názor na určitú otázku.
Rekapitulácia vám umožní oslobodiť sa od emocionálne zložky a tým pádom “vidieť” danú otázku jasnejšie a rozhodnúť sa inak. Kým sa nezbavíme emocionálneho náboja či energie svojich rozhodnutí, len ťažko môžeme dospieť k novým rozhodnutiam.

Technika

Proces rekapitulácie sa skladá z dvoch druhov dychu: z nádychu a výdychu. Ide o dva úplne rozdielne druhy dýchania, ktoré sa vykonávajú oddelene. Toto dýchanie má slúžiť na to, aby ste odstránili všetok emocionálny náboj či energiu, ktoré máte spojené so starými nazhromaždenými zážitkami. Dôležité je, aby ste energetickú stránku týchto dvoch dychov chápali oddelene. Ak odstraňujete energiu z nejakej udalosti, nesmiete ju jedným dychom vracať späť. Ako náhle sa rozhodnete sústrediť na rekapituláciu, doporučujem  vám, aby ste tomuto cvičeniu venovali vždy najmenej pätnásť
minút.

Úvodný modlitba:

Toto cvičenie môžete otvárať krátkou úvodnou modlitbou. Ak chcete, niekoľkokrát sa zhlboka nadýchnite, uvoľnite sa a hovorte niečo v tomto zmysle:

Nech je toto miesto posvätným hojivým priestorom. Nech sa všetko, čo sa zo mňa uvoľní, premení na lásku. Nech mám dostatok vôle, odvahy a sila nech zrúti
to, čo zrútiť chcem s jasnosťou, so súcitom a pochopením. Nech to, čo mi najviac prospieva, vyplynie na povrch môjho vedomia, aby som dokázala napraviť minulosť a navždy žiť v láske.
Za to všetko ďakujem.

Nádych

Pri nádychu sa sústredíme na odobratie všetkej energie, ktorú ste vložili do určitej osoby alebo udalosti. Ak nás niekto, alebo niečo rozčuľuje, je to preto, že sme k tomu dali vnútornej súhlas. Dalo by sa povedať, že musíme obetovať kus seba samého. S nádychom si tento kus seba berieme späť, berieme si energiu, ktorú sme obetovali na nejakú osobu alebo udalosť. Havajci veria, že kamkoľvek ideme, nechávame za sebou energetické vlákno. Strácame časť svojej energie, ak sa však nerozhodneme, že si ju zoberieme späť. Starí Havajci tieto vlákna pravidelne odstrihovali, aby svoju manu alebo ducha získali späť.

Každý náš dych samozrejme pozostáva z nádychu a výdychu, my sa však zatiaľ sústredíme len na nádych. Pri nádychu si predstavujte, že do seba vťahujete energiu, ako by ste sali slamkou. Nadychujte sa ústami. Dobrou pomôckou je, keď zároveň otočíte hlavou. Začnete tým, že sa pozriete cez ľavé rameno a pomaly sa nadýchnete a hlavu stačíte doprava. Nádych zakončite vo chvíli, keď hlava dosiahne pravého ramena. Potom vydýchnite a pritom pohybujte hlavou späť k ľavému plecu, ale vydychujte voľne, bez dôrazu. Len vypustite vzduch z pľúc.

Nadýchnite sa ústami a vydýchnite nosom. Snažte sa vnímať, ako vás pri nádychu
napĺňa energie. Táto energia je teraz vaša, robte si s ňou, čo chcete. Už nemá nič spoločného s osobou alebo vecou, ktorá vás trápila.

Výdych

Výdych vracia energiu, ktorú sme získali počas určitej udalosti, alebo rozhovoru. Napríklad, keď na nás niekto kričí, vraciame mu jeho zlosť, hanba alebo kritiku. Ten človek nám odovzdal kus svojej osobnosti a my mu tento kúsok vraciame.
Výdych sa sústreďuje na uvoľnenie energie spojené s určitou spomienkou. Pri výdychu si predstavujte, že vydychujete energiu, ako by ste chceli sfúknuť sviečku. Zadívajte sa cez pravé rameno a vydýchnite, vytláčajte zo seba energiu a pritom pomaly otáčajte hlavou sprava doľava. Výdych dokončite, ako náhle dospejete hlavou k ľavému ramenu a s nádychom opäť pohybujte hlavou smerom doprava. Na nádych neklaďte žiadny dôraz, iba dávkujú vzduch do pľúc. Vydychujte ústami a nadychujte sa nosom.Po skončení rekapitulačného cvičenia zrejme radi prednesie záverečnú modlitbu. Pred modlitbou sa párkrát zhlboka nadýchnite a snažte si plne uvedomiť svoju prítomnosť v miestnosti.

Záverečná modlitba

Vzdávam vďaka za hojenie, ktoré sa tu dnes odohralo. Nech sa pochopenie týchto udalostí v najbližších dňoch priaznivo prejaví. Nech som nástrojom lásky a mieruna tomto svete, teraz i naveky. Pomôže mi naplniť moje srdce láskou, súcítením a pochopením. Až odídem z tohto miesta, pomôž mi oslobodiť sa od strachu
a bezvýhradne milovať seba i ostatných. Ďakujem ti.

Rekapitulovať takto môžete od poslednej udalosti až do vášho detstva pokiaľ vám siahajú spomienky.

Rekapitulácia vášho života

Stačí, keď si trochu usporiadate spomienky a mnohonásobne sa vám to vráti. Ak chcete zrekapitulovať celý svoj život, budete si musieť vytvoriť niekoľko zoznamov.
Navrhujem aby ste si vytvorili päť zoznamov. Stačí začať spisovať zoznam ľudí a miest a postupne pridávať nových ľudí a miesta, na ktoré si spomeniete. Budete prekvapení, ako rýchlo to pôjde.
Napíšte si zoznam všetkých miest, kde ste kedy žili, všetkých svojich romantických partnerov, všetkých ostatných ľudí, ktoré ste poznali, všetkých zamestnanie, ktorými ste prešli a všetkých svojich zvieracích miláčikov. Samozrejme, ak ste nikdy žiadneho maznáčika nemali, môžete tento zoznam úplne vynechať. Začnete postupne od poslednej situácie a sami uvidíte, kde ste zanechali najviac energie.

Zistila som, že ako náhle som začala miestami, kde som žila, ostatné zoznamy sa mi potom zostavovali oveľa ľahšie. Ak si nemôžete spomenúť na niečí meno, napíšte jednoducho “predavačka” . Stačí, že viete o kom píšete. Potom si utvorte vlastný systém. Pre mňa bolo ľahšie začať domom a do neho pridávať udalosti a ľudí, ktoré si pamätám z obdobia, keď som v ňom žila.

Podľa toho, o aký problém ide, začnite buď výdychom alebo nádychom. Ak máte na niekoho veľkú zlosť, navrhujem, aby ste začali s výdychom. Akým druhom dýchania začnete však v podstate nie je dôležité  proste dýchate kým nemáte pocit, že už nemáte čo vydať alebo si vziať späť. Potom sa sústredíte na opačný dych a dýchate,
kým necítite, že ste dosiahli svojho. Pri každom rekapitulačnom cvičenia a u každého problému vždy vystriedajte výdych i nádych.

Ak so sebou niektorá záležitosť nesie obzvlášť silný emocionálny náboj, môže sa stať, že sa vám ju podarí očistiť až po niekoľkonásobnom rekapitulačnom cvičenia. Tento proces niekedy trvá veľmi dlho, preto si doprajte čas a opakujte cvičenie tak dlho, kým cítite, že je to potrebné. Raz denne alebo aspoň raz týždenne si v kľude sadnite a rekapitulujte. Cvičenie občas sprevádzajú silné emócie; inokedy si zase pripadám otupená. Neexistuje zlý alebo dobrý spôsob vykonávania tohto cvičenia, hlavné je začať.

Píšte si príbehy

Napíšte si svoj osobný mýtus tak, ako ho vidíte dnes. Aký je príbeh vášho života? Aký je logický dôsledok vášho mýtu? Budete žiť šťastne až do smrti alebo ste tragický hrdina či prefíkaný zloduch? Napíšte mýtus svojho života z perspektívy osobnej sily. Opýtajte sa sami seba, na čom vám skutočne záleží a na základe toho vytvorte nový život. Až budete písať mýtus svojej budúcnosti, popustite uzdu fantázii.

Obrad odpustenia

Uchýľte sa do ústrania, na miesto, kde cítite spojenie so svojim zdrojom. Usporiadajte obrad odpustenia a odpustite sebe a všetkým ostatným, u ktorých cítite potrebu odpustenie. Nechajte vyplaviť emócie von.

Rekapitulácia v danom okamihu

Rekapitulácia môže mať veľa foriem. Cvičenia sa dajú vykonávať denne, zakaždým uvoľníte nahromadenú energiu z minulosti a vezmete si späť energiu, ktorú ste vydali. Niekomu vyhovuje venovať jednotlivé cvičenia výhradne jednej osobe či pocitu. Až získate určitú prax, môžete zrekapitulovať určitú udalosť v momente, kedy k nej dôjde, a vy cítite, že vás emocionálne zväzuje. Predstavte si, napríklad, že sa pohádate s kolegom. Posaďte sa a začnite dýchať. Ak sa tomuto procesu skutočne poddáte, nielenže sa vám uľaví, ale najviac uvidíte, že za vás vlastne reagoval filtračný systém a nabudúce už sa zachováte inak.

Ako náhle budete v týchto cvičeniach zbehlí, dokážete rekapitulovať v jedinom okamihu. Budete schopní predychávať už počas rozhovoru, takže ani nebudete cítiť potrebu nejako reagovať. Ak začne  na vás niekto kričať, neprenášajte jeho hnev na seba, ale vydychávajte  túto energiu von. Ak zistíte, že ste s niečím citovo zviazaní, dokážete si vziať túto časť svojej osobnosti späť prostredníctvom dýchania.
Chce to len prax a trochu disciplíny a odhodlanie zostať citovo neutrálny.

Sila Rekapitulácie

Rekapitulácia vás môže oslobodiť od filtrov alebo vám prinajmenšom otvorí oči, aby ste ich jasne videli. Rekapitulácia vám umožní vyprázdniť šálku, aby ste ho mohli naplniť novými verziami svojich spomienok. Ak si dáte prácu a dôkladne svoj život zrekapitulujete, zistíte, že oplývate neobmedzeným množstvom energie, s ktorou môžete začať znova.

Z knihy  Toltécke cesty

2 replies on “Rekapitulácia – tretieToltécke umenie…”

Asi začnem rekapitulovať, aspoň tie najsilnejšiie emocionálne situácie v mojom živote. Zrejme preto sa akosi nemôžem vo svojich cestách niekam dostať. Chýba mi energia, ktorú som v nich zanechala. 😕

Páči sa mi

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.