Kategórie
Duchovné Energia

Pocity a emócie…

Všetci veríme, že naše emócie vyvolávajú ostatní ľudia, alebo okolitý svet, ale v skutočnosti svoje emócie vytvárame tým, čo si o udalostiach vo svojom živote v duchu hovoríme. Tým nechcem povedať, že by sme si svoje emócie nemali priznať. Väčšina z nás strávila veľa rokov tým, že ich ignorovala, odsudzovala, alebo počúvala osudy iných ľudí.

Vaše emócie sú vaše emócie; nie sú dobré ani zlé, správne, ani nesprávne. Proste sú. Emócie však nie sú fakty. Sú to skôr cenné vodítka, ktoré vám vysielajú správy o vašich predstavách a vnútornom rozhovore. Máme sklon myslieť si, že emócie sú skutočné a že vychádzajú z vonkajších udalostí. Nie je tomu tak. To, čo cítime, záleží v skutočnosti len na našej voľbe. Vonkajšie udalosti v nás žiadne emócie nevyvolávajú.

Keď napríklad prehlásite: “Týmto si sa ma dotkol a nahneval si ma!”nehovoríte si pravdu. Pravda je, že onen človek niečo urobil a vy ste si v duchu o jeho skutku niečo povedali a tým ste v sebe vyvolali určité emócie. Správne by ste teda mali povedať: “Keď si to urobil, A ‘, ja som si povedal, B’ a teraz cítim, C ‘. “

Aby ste si vytvorili podobný pohľad na svet, musíte zmeniť niektoré svoje predstavy a prevziať zodpovednosť za to, čo si o udalostiach vo svojom živote hovoríte. Až sa týmto smerom vydáte, buďte na seba láskavý.

Dosiahnutie určitého stupňa emocionálne neutrality človeka veľmi posilní. Už nebudete obetou; pokoj vašej mysle a šťastie už nebudú závisieť na ostatných ľuďoch, alebo na okolnostiach, na ktoré nemáte žiadny vplyv. Sami sa môžete rozhodnúť, ako sa budete cítiť bez ohľadu na to, čo sa stane.

Všetky naše emocionálne reakcie vychádzajú z našich osobných stanovísk a sú úplne subjektívne. Ako náhle sa priblížite k prístupu založenom na emocionálne neutralite, získavate zároveň väčšiu mieru osobnej slobody. Ak nie ste ovládaní emóciami, oveľa ľahšie rozpoznáte, aké rozhodnutia je pre vás najprospešnejšie.

Dosiahnutie emocionálne neutrality vyžaduje určitý čas a cvik. Môžete začať tým, že si uvedomíte, čo si v duchu hovoríte. Keď vás niečo nahnevá, začnite tým, že si priznáte, že vás tá udalosť nahnevala. Čo najviac sa od tej udalosti odpútajte a obráťte sa do svojho vnútra, aby ste mohli vnímať svoj vnútorný rozhovor. So svojimi emóciami sme veľmi silno zviazaní. Majte so sebou trpezlivosť. Môžete využit technicku rekapitulácie.

Dosiahnutie emocionálne neutrality je dlhý proces. Len ťažko si priznávame, že si emócie vytvárame sami; v podstate sa ich ani nechceme zbaviť. Ak ste naštvaný, vystrašený, smutný, zúfalý alebo veselý, je to preto, že si niečo nahovárame. Emócie sú založené na súdoch. Prestaňte súdiť a vaše emócie sa zmenia.

Položte si otázku:

Aké sú vaše obľúbené emócie? Ktorým emóciám sa vyhýbate?

Toltékovia poznali, že si svoje emócie vytvárame sami, že v skutočnosti nie sú reakciou na niekoho, alebo niečo okolo nás. Vieme, že každý z nás je zdrojom svojich emócií, a preto si nič nemusíme a vlastne ani nesmieme brať osobne.Ak  ma niekto miluje , je to preto, že som ho prebudila z jeho vlastnej seba lásky. Neberiem si to osobne. Ak ma nenávidia , je to preto, že som v ňom vyvolala bolesť z jeho vlastného sebe zavrženia. Akýkoľvek cit tohto človeka sa ma netýka; vychádza len z jeho vnútorného sveta.

A čo má toto všetko spoločné s jasným videním?

Ak vidíme jasno, uvedomujeme si skutočnosť a nie vesmír vytváraný filtračným systémom. Sme zvyknutí na svoje emocionálne reakcie na udalosti okolo nás, ktoré sú v podstate naprogramované. Ak si uvedomíme , že vonkajší svet vytvárame my sami, môžeme si s plným vedomím zvoliť, ako chceme reagovať. A keď pochopíme, že všetci ľudia okolo nás vidia okolitý svet v závislosti na svojom vlastnom filtračnom systému, a podľa toho sa aj správajú, nemusíme sa už trápiť tým, aby sme dbali na to, ako nás posudzujú.

V tomto štádiu vášho procesu pre vás určite bude veľmi užitočné, keď budete rozlišovať medzi emóciami a pocitmi.

Emócie popisujeme slovami ako zlosť, smútok, radosť alebo šťastie. Emócie sú vždy vyvolané filtračným systémom.

Pocity sú fyzické vnemy, ktoré vnímate telom, často je v tele vyvolávajú emócie.

Reagovať na udalosti vo svojom živote sa neodnaučíte zo dňa na deň. Začnete tým, že si počas dňa niekoľkokrát položíte otázku: “Čo cítim?” Naučte sa rozlišovať medzi emóciami a pocitmi.

Skúste so sebou nosiť zápisník a všetky pocity a emócie si zapisujte.
Zároveň to je dobrý spôsob, ako sa naučiť nereagovať. Najskôr si uvedomte, čo cítite telom. Uvedomte si, či necítite ťažobu na prsníkov, či máte uvoľnená alebo napätá ramená. Potom sa zamerajte na svoje emócie, skúste ich pomenovať. Počítajte s tým, že nejaký čas trvá, než si svoje pocity začnete uvedomovať a prestanete ich automaticky pretvárať na emocionálne reakcie.

Ako náhle si svoje emócie a pocity naučíte rozpoznávať, vašou prirodzenou reakciou bude hľadať  v tom, čo odohráva “tam vonku”. Zo všetkých síl sa snažte zostať neutrálný. Pripomínajte si, že necítite nič iného než energiu; nie je správna ani zlá, dobrá ani zlá. Ide iba o reakciu vášho tela na udalosti okolo vás. Nakoniec, až sa spojíte so svojou energiou, intuitívne vytušíte, ako máte postupovať, aby ste znova dosiahli vnútornej rovnováhy a želaný výsledok.

Z knihy Toltécke cesty Susan Greggorová

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.