Väčšinou, keď som po fyzickej práci unavená, nemôžem zaspať. Tak som počúvala hudbu a ozval sa môj vnútorný rozprávač. Bola som prekvapená, že tento krát začal po slovensky a nie českým jazykom ako u neho býva zvykom.🙄

Príbeh o strome poznania.

Istý muž hľadal vo svojom živote strom poznania. Nachodil sa už veľa, cestoval do všetkých kútov sveta, ale márne. Venoval tomu veľa času vo svojom živote. Pýtal sa snáď každého pocestného a tí ho naviedli každý iným smerom, alebo pokrútili hlavou, že o strome nepočuli.

Ak prišiel k nejakému stromu  objal ho rukami a tíško sa ho spýtal, či je stromom poznania. No však ani jeden strom neodpovedal.

Išiel vyprahlou krajinou, nohy ho ledva niesli a stretol pocestného, ktorý mu povedal o zvláštnom strome, čo rastie osamote  v púšti. „Ten strom vyzerá, akoby už nežil a je zoschnutý, no však ak príde jeho čas, strom začne ožívať a jeho koruna sa zaplní mladými lístkami, kvetmi a nakoniec aj plodmi. Možno to je strom poznania, ktorý hľadáš!“ povedal pocestný mužovi.

Muž neváhal a vydal sa smerom, ktorý mu ukázal pocestný. Z diaľky uvidel strom a naozaj vyzeral vyschnuto. Prišiel k nemu a objal ho rukami. Poprosil ho, ak je stromom poznania, nech mu dá znamenie. V rukách pocítil silnú energiu, ktorá prešla do jeho tela. Muž odstúpil a strom začal ožívať. V tomto okamihu som videla aj obrazovú prílohu.

Kôra spevnela a začali rásť lístky, potom kvety a plody. Strom prehovoril ženským hlasom.

„Prečo hľadáš strom poznania pocestný?“

Muž sa potešil a vravel: „Tak dlho som chodil svetom až som ťa konečne našiel, toľko času som tomuto okamihu venoval, že som aj zabudol, čo som chcel vedieť.“

Strom sa ho spýtal: “A vo svojom srdci si hľadal?“

„Tam som tiež hľadal.“ Odvetil muž.

Strom dodal: „Tvoje srdce je však prázdne.“

Muž sa pozrel zahanbene do zeme a povedal: „Žijem sám nemám nikoho, tak nik moje srdce nezapĺňa.“

Strom sa zamyslel a povedal: „Strom poznania sa nachádza v tvojom srdci, ak ti v ňom sídli láska, nájdeš v ňom aj cestu k stromu poznania. Lenže v tvojom srdci lásky niet, tak strom poznania nikdy nenájdeš.“

Muž pochopil, že celý čas hľadania bol zbytočný a hľadal niečo, čo nosil tak blízko, a predsa tak ďaleko pre neho.

Všetko poznanie sa nachádza v nás. Len ho treba nájsť a vybrať si cestu srdca.😛