Kategórie
Duchovné učenie

OSHO Liečenie duše…

Táto kniha obsahuje praktické cvičenia, ktoré napomôžu každému z nás. Celú knihu som na internete nenešla, len zopár cvikov, ktoré mi padli do oka. Takže nech sa páči. 😉

OCHRANNÁ AURA:
Ako poslednú vec pred spánkom si ľahnite alebo sadnite na posteľ a predstavujte si okolo svojho tela auru- nachádza sa 15 cm od vášho tela, má rovnaký tvar ako vaše telo. Obklopuje vás a chráni. Stáva sa vaším ochranným štítom. Predstavujte si to 4 alebo 5 minút a choďte spať.

Meditácia spôsobuje, že je človek veľmi vnímavý. Ovplyvňuje vás neg. Energia iných ľudí. Ste zraniteľní, pretože meditácia spôsobuje, že ste veľmi citlivý, preto čo prichádza k vám sa tiež dostane do vás. Ochranná aura vznikne behom 3 mesiacov, robte toto cvičenie 3 mesiace.

Po 3 týždňoch sa budete cítiť veľmi silný. Pred spánkom musí posledná myšlienka patriť aure, ráno keď sa zobúdzate, neotvárajte oči ale predstavujte si znovu auru. Budete úplne chránení, veci k vám budú prichádzať, ale budú odrážané späť, nezasiahnu vás.

HARA:
Nadviazanie kontaktu so svojím stredom Hara. 3 mesiace. Každé ráno a pred spánkom, ráno neotvárajte oči. Položiť obidve ruky 5 cm pod pupok a ľahko pritlačiť. Potom začnite dýchať zhlboka. Stred bude stúpať a klesať s vaším dýchaním. Vnímajte svoju energiu, ktorá sa tam nachádza, akoby ste sa zmenšovali. 10 až 15 minút.
Ukotvenie, menej budete premýšľať, bude väčšia vaša sebakontrola, menej sa bojíte života a smrti, dokážete žiť odvážne, budete sústredený vo svojej podstate.

DOLE K ZEMI:
Prostredníctvom nôh je človek spojený so zemou. Postavte sa nohami 15-20 od seba a zavrite oči. Bosí na trávu. Potom preneste celú svoju váhu najprv do pravej nohy, akoby ste stáli iba na pravej nohe. Ľavá je nezaťažená. Vnímajte to a potom preneste váhu do ľavej nohy. Obidve nohy sú na zemi, iba prenášate celú váhu svojho tela. 4 až 5 krát, vnímajte presun energie a vnímajte aký to vo vás vyvoláva pocit. Potom sa pokúste byť presne uprostred, ani naľavo ani na pravo.

Najprv sa spojte so zemou a potom so svojim sexuálnym centrom Hara. Keď ste ukotvení v zemi a v Hare, budete úplne vyrovnaní, pokojní a budete sústredení na svoju podstatu.

LAO-COVO TAJOMSTVO:
Sadnite si so skríženými nohami. Vnímajte, že vo vnútri vás sa nachádza meriaca váha. Jednotlivé strany váhy sú blízko jednotlivých pŕs. Jazýček váh je medzi vašimi očami, kde je tretie oko. Laná na ktorých visia misky váh, sú vo vašom mozgu.

Uvedomujte si túto váhu v sebe po celých 24 hodín denne a dbajte na to aby misky na oboch stranách boli na rovnakej úrovni a jazýček váh bol priamo uprostred. Ak dokážete udržať v rovnováhe tieto vnútorné váhy, dokončili ste svoj vývoj. Je to veľmi ťažké cvičenie. Jedného dňa dosiahnete dokonalej rovnováhy.

NÁJDITE SVOJU VNÚTORNÚ NULU:
Predtým než pôjdete spať, urobte nasledujúce cvičenie. Ľahnite si na posteľ so zavretými očami a predstavte si najčernejšiu tabuľu. Potom si 3 krát predstavte na tabuli číslo 3. Najprv si predstavte číslo 3 a zmažte ho, znovu si predstavte číslo 3 a znovu ho zmažte a po tretíkrát to isté. Potom si 3 krát rovnako predstavte číslo 2, číslo 1 a nakoniec 0. Keď sa dostanete k tretej nule pocítite obrovský pokoj. Toto cvičenie musíte dokončiť, dostať sa až k poslednej nule a potom môžete zaspať.

ÚSMEV Z BRUCHA:
Vždy keď sedíte a nemáte nič na práci, uvoľnite si spodnú čeľusť a nepatrne otvorte ústa. Začnite cez ne dýchať, ale nie zhlboka. Nechajte telo dýchať, dýchanie bude čoraz povrchnejšie a keď pocítite, že také je, povrchné, začnite vnímať úsmev, nie na tvári, ale všade vo vašom bytí. Keď poznáte tento úsmev budete schopní zostať šťastní po 24 hodín denne.

BUĎTE ŠŤASTNÍ:
Predstavte si, že ste tak šťastní, ako je to len možné. Behom týždňa začnete pociťovať, že sa stávate bezdôvodne šťastnými. Prvá vec, ktorú ráno urobíte, predstavte si seba, že ste nesmierne šťastní. Vstaňte z postele vo veľmi pozitívnej a optimistickej nálade, s pocitom, že tento deň nebude obyčajným dňom, že na vás čaká niečo výnimočného a mimoriadneho, že niečo je veľmi blízko. Behom 7 dní zistíte že celá vaša vibrácia a váš život sa zmenil.

ZMIATNITE MYSEĽ:
Pokiaľ pocítite hnev, smútok alebo nervozitu, pokúste sa dostať myseľ do takej situácie aby nemohla pracovať starým spôsobom. Tancujte, osprchujte sa, niečo robte, alebo sa zhlboka niekoľkokrát nadýchnite a vydýchnite. 2 minúty. Zmiatnete myseľ, pretože nedokáže stanoviť vzťah medzi týmito dvomi vecami. Robte čokoľvek, ale nikdy to neopakujte. Napr. pokiaľ sa pôjdete vždy keď budete smutní osprchovať, začne to myseľ vnímať ako zvyk, potom sa sprchovanie stane súčasťou vášho smútku a nezmizne. Myseľ je mechanizmus ktorý si nevie rady s niečím novým, pretože z toho nedokáže vyvodiť nový postup.

MEDITÁCIA TRETIEHO OKA:
Ľahnite si, masírujte tretie oko, miesto medzi obočiami, 3 minúty. Priehlbina dlane by mala byť na treťom oku. Masírujte smerom hore, veľmi pomaly, veľmi jemne a láskyplne.
Tretie oko je okno a táto masáž ho pomôže otvoriť. Ak cítite po 3 minútach, že to neovplyvnilo vašu energiu, potom začnite masírovať v smere hodinových ručičiek. Potom si musíte skutočne predstaviť malý bod svetla práve medzi dvomi obočiami v strede tretieho oka. Zavrite oči a dívajte sa na tento bod svetla. Dívajte sa so zavretými očami smerom hore, tak aby sa oči otočili nahor. Celým zmyslom je, že sa oči dívajú nahor, telo sa ukľudňuje, akoby ste upadli do hlbokého spánku. Cvičenie robte jednu hodinu.

SI STÁLE TU?
Prvá vec, ktorú ráno urobte je, že sa sám seba opýtate :
„ (vaše meno) si stále tu?“ a sami si odpovedajte nahlas „Áno, pane/pani!“
Človek musí k sebe cítiť hlbokú úctu.
Opakujte to často, budete prekvapení, aký veľký kľud sa objaví. Je to tiež pripomienka vlastného bytia, úctivosť, vďačnosť za to, že je vám daný ďalší deň.

PAUZA:
Každý deň si najmenej na hodinu niekam ticho sadnite, uvoľnite sa a so zavretými očami povedzte svojej mysli „Teraz pokračuj! Rob všetko, čo chceš robiť. Ja budem svedkom a budem ťa pozorovať. „ Za okamih zistíte, že myseľ vôbec nepracuje a v tejto pauze vnímate realitu takú, aká je. Ale bude to iba na malú chvíľku, keď sa opäť objavia myšlienky, znovu povedzte svojej mysli rovnakú vetu.

SRDCE:
Opakujte toto cvičenie často počas dňa. Urobte 5 hlbokých nádychov a výdychov hneď za sebou. To vám pomôže presunúť sa z hlavy do srdca. Stanete sa vnímavejšími, budete si potom uvedomovať veľa vecí, ktorých si nie ste vedomí. Zlepší sa vám čuch, chuť, hmat, zrak a sluch. Všetko sa stane intenzívnejšie, všetky vaše zmysly sa zlepšia.

ZMEŇTE SVOJU MYSEL:
Vždy keď chcete zmeniť model svojej mysle, z ktorého sa stal dlhotrvajúci zvyk, využite dýchanie. Všetky zvyky mysle sú spojené so spôsobom dýchania. Zmeňte spôsob dýchania a myseľ sa hneď zmení. Vydychujte zhlboka, zatiahnite brucho a keď sa zbavujete vzduchu predstavujte si, že sa zbavujete starého modelu. Potom sa 2 alebo 3 krát zhlboka nadýchnite. Budete sa cítiť svieži, starý zvyk nebude schopný získať späť svoje miesto.

Keď chcete niečo prijať, začnite s nádychom, ak sa chcete niečoho zbaviť, začnite s výdychom. Platí na všetky zvyky . Napr. ak fajčíte, alebo sa prejedáte, príde na vás naliehavá túžba si zapáliť, ale vy to nechcete, okamžite začnite zhlboka vydychovať a tejto naliehavej túžby sa zbavíte.

TANCUJTE AKO STROM:
Postavte sa medzi stromy a staňte sa stromom, dovoľte vetru aby vás ovieval. Alebo sa postavte uprostred izby a predstavujte si seba ako strom. Tancujte ako strom, ktorý ovieva silný vietor a vaša energia bude schopná prúdiť.

ÓM:
Vždy keď cítite, že je okolo vás príliš veľa nepokoja, alebo je vaša myseľ príliš rozrušená, stačí keď budete opakovať óm. Najmenej 20 minút ráno a večer, v tichosti si sadnite do pohodlnej pozície s očami napoly otvorenými a dívajte sa smerom dolu. Dýchajte pomaly, telo je nehybné. V duchu opakujte óm, veľmi rýchlo za sebou. Vnímajte ako vibruje po celom vašom tele Robte to najmenej 2 hodiny predtým než pôjdete spať, budete sa cítiť svieži, nepocítite únavu ani ospalosť. Behom cvičenia nastaný chvíle, keď sa nič nebude opakovať a všetko sa zastaví. Tieto chvíle budú najkrajšie. Ak sa začnú objavovať myšlienky, znovu začnite v duchu rýchlo opakovať óm. Viac cvikov nájdte na  http://ee.dunres.sk/clanky.php?id=1246

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Google photo

Na komentovanie používate váš Google účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.