Kategórie
Energia

Ak nám chýbajú vitamíny….

VAROVNÉ SIGNÁLY – deficit vitamínu, čo vám chýba

vitaminy-a-jejich-funkce_1Vitamín A – Zhoršené videnie v noci, hnačka, črevné infekcie, hrubá, suchá koža, častá jačmenná zrna, početné škvrny na koži.
Vitamín B (tiamín) – Strata chuti do jedla, znížená duševná bystrosť, zlá pamäť, podráždenosť, nedostatok energie.
Vitamín B (riboflavín) – Kútiky (u pier), pľuzgiere, červený jazyk, pocity hrdzavé bolesti pod viečkami; šupinaní kože okolo nosa, na čele a ušiach, citlivosť na svetlo.
Vitamín B (pyridoxín) – Nízka hladina cukru v krvi, praskliny kože okolo úst, šklbanie vo svaloch, podráždenosť, zápal kože v okolí očí, necitlivosť a kŕče v končatinách, pomalé učenie, časté močenie.
Vitamín B12 – Bolestivosť ramien a nôh, mravčenie v končatinách, zlá pamäť, koktanie, pocity bolesti v ústach, ťažkosti s chôdzou, pomalé reflexy.
Biotín – Únava, nevoľnosť, depresie, suchá koža, svalové bolesti, nespavosť.
Cholín – Zablokované obličkové priechody, žalúdočné vredy.
Kyselina listová (folacín) – Červený jazyk, hnačka, črevné problémy, nízka hladina hematokrit.
Inositol – Ekzém, zápcha.
Niacín – Strata chuti do jedla, zlé dýchanie, zápal ďasien a bolesti sliznice ústnej dutiny, bolesti hlavy, závraty, poškodenie kože, žalúdka a tráviaceho ústrojenstva.
Kyselina pantotenová – Únava, poruchy spánku, horúce nohy, nevoľnosť (k nedostatku dochádza zriedka, pretože kyselina pantotenová je vo väčšine potravín.)
Vitamín C – Jednoduché odreniny, krvácanie ďasien, krvácanie z nosa, bolesti v kĺboch, pomalé hojenie rán.
Vitamín D – mäknutie lebky, zväčšenie kĺbov, krehké kosti, nohy do “o”.
Vitamín E – Možno anémie u novorodencov s predčasným pôrodom alebo u novorodencov s nízkou hmotnosťou.
Vitamín F – Krehké vlasy, lupiny, suchá pleť, krehké nechty.
Vápnik – Podráždenosť, kŕče, bolesti kĺbov, kazenie zubov.
Jód – Pomalé učenia, obezita, zlá pamäť.
Železo – bledosť, únava.
Horčík – šklbanie vo svaloch, duševné dezorientácia.
Fosfor – Pomalý rast, nezdravé zuby.
Draslík – Nervozita, nespavosť, zápcha, únava, akné.
Bielkoviny – Únava, pomalý rast, nelesklé vlasy, lámavé nechty, nechuť k jedlu.
Sodík – Vetry, úbytok na váhe (riedke vďaka tomu, že deti jedia veľa slaných jedál.)
Zinok – Biele škvrnky na nechtoch, zlá schopnosť sústredenia, únava, ľahké podliehanie infekciám.

Zdroj: FB

2 replies on “Ak nám chýbajú vitamíny….”

Máš pravdu, jablká majú v sebe veľa výživných látok. Dokonca som čítala, že niekto sa prečisťuje len jablkami. 😉

10 důvodů, proč jíst jablka
1. Minerály – jablko obsahuje více než 30 minerálních látek, například vápník, fosfor, železo či hořčík, které jsou nezbytné pro stavbu kostí.

2. Enzymy – ovlivňují činnost zažívacího ústrojí, působí příznivě při zažívání, žaludečních a střevních potížích. Normalizují střevní mikroflóru, pomáhají trávení, šetří slinivku břišní obsahem látek podobných inzulinu.

3. Fruktóza – sladkou složkou jablka je fruktóza, jednoduchý cukr, který se ale rozkládá spolu s jablečnou vlákninou v těle pomaleji, a udržuje hladinu cukru v krvi stabilní.

4. Pektin – v žádném jiném plodu není obsažen v takovém množství. Rozpustná vláknina (pektin) brání rozvoji škodlivých mikroorganismů, podporuje střevní peristaltiku a vylučování toxinů z těla, a předchází tak vzniku rakoviny.

5. Vitaminy – jablko obsahuje provitamin A, vitamin B, kyselinu listovou (důležitou pro těhotné ženy), vitamin C, vitamin E a další.

6. Flavonidy – pigmentové látky, které výrazně snižují riziko srdečních chorob.

7. Draslík – poměrně vysoký obsah draslíku činí z jablek velmi vhodný lék na srdce. Draslík pomáhá udržovat správnou hladinu vody v těle, působí na správnou funkčnost ledvin a svalů.

8. Vláknina – zlepšuje činnost střev, částečně pomáhá snižovat cholesterol a působí blahodárně na odvodnění organismu. Je obsažena hlavně ve slupce, proto jablka zbytečně neloupejte. Jedno jablko obsahuje až 5 g vlákniny.

9. Voda – každé jablko obsahuje až 85 % vody. Po jablkách neztloustnete, i když se zdají velmi sladká. Mají totiž nízký obsah cukru a málo kalorií.

10. Antioxidanty – jablka jsou zdrojem pozitivně působících antioxidantů, obsahují velmi málo tuku (0,4 g na 100 g) a jsou bez cholesterolu. Antioxidanty jsou důležitou součástí jídelníčku v boji proti rakovině.

Páči sa mi

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa /  Zmeniť )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.