O deťoch…

410637_deti-leto-prazdniny-cropVaše deti nie sú vašimi deťmi. Sú to synovia a dcéry života, túžiaceho po sebe samom. Prichádzajú skrze vás a napriek tomu nie z vás. A hoci sú u vás, predsa vám nepatria.

Môžete im dávať svoju lásku, nie však svoje myšlienky. Lebo ony majú svoje vlastné myšlienky. Môžete ubytovať ich telo, nie však ich dušu. lebo ich duša prebýva v dome zajtrajška, do ktorého vy nemôžete vstúpiť, dokonca ani vo svojich snoch. Smiete sa snažiť byť ako ony, ale neusilujte sa o to, aby sa ony pripodobnili vám. Lebo život sa nevracia, ani nezotrváva u včerajška.

Vy ste luky, z ktorých sú vaše deti vystreľované ako živé šípy. Strieľajúci vidí znamenia na cestičke nekonečna a On vás ohýba vlastnou mocou, aby Jeho šípy leteli rýchlo a ďaleko. Kiež by sa napínanie luku rukou Strelca stalo vašou radosťou. Lebo ako On miluje letiaci šíp, tak miluje tiež luk, zostávajúci v Jeho dlani.

Mládež má krídla, ktorých perím je poézia a ktorých nervami je fantázia. Nimi sú vynášané nahor – cez mraky; život, ktorý odtiaľ pozorujú, sa im javí ako žiarivý a trblietavý vo farbách dúhy a počujú, ako život spieva zvučné hrdinské piesne.

Netrvá však dlho a tieto krídla z poézie a fantázie sú v silných búrkach polámané a potrhané. Ich nositelia sa zrútia do sveta reality. Tento svet je prazvláštne zrkadlo, v ktorom sa človek vidí zmenšene a opotrebovane.

Citáty Chálila Džibrána

5 thoughts on “O deťoch…

  1. ….deti máme len na chvíľu požičané , ale ak dorastú a dozrejú to prasknuté srdiečko zo straty a po puberte sa nám naplní dozretým ovocím ktoré má šťavu……Chce to len veľa , veľa , veľa a úplne najveľa trpezlivosti a potom je to objatie od dieťaťa krásne a slová mm ťa rád nás odnesú do Neba…Neboj všetko bude fajn……..Pokojný večer.R

    Like

  2. P.S:……keď som bol synovi na stužkovej na jej záver sa všetci pochytali za ramená a spievali http://www.youtube.com/watch?v=QuQ9mS-duOU a vždy ak ma vytočí si v hlave pustím túto pesničku , takú obyčajnú ako to zaspievali i Oni celý dojatý no nik sa vtedy neuchránil od malej slzy……Všetko čo má to bude,čo má prísť to príde,len sa nebáť…….Oni nie sú zlíííííí……Pa.R

    Like

  3. V tom citáte je neskutočne veľa pravdy, páči sa mi najviac zo všetkých citátov, ktoré som dala. 😳
    Ako si mi v maile napísal, že máš deti len na krátky čas požičané, spomenula som si na tento článok. Rýchlo nám vyrastú a majú svoj svet, chcú byť dospelý, ale aj tak budú stále našimi deťmi.

    Krásna myšlienka: “Môžete ubytovať ich telo, nie však ich dušu. lebo ich duša prebýva v dome zajtrajška, do ktorého vy nemôžete vstúpiť, dokonca ani vo svojich snoch. ”

    Môj 10 ročný syn sa začal ku mne cez leto akosi túliť, mojkať ,akoby som mala niekam odísť. Včera mi pri túlení v rýchlosti šepol “mám ťa rád” a krásne to zahrialo pri srdiečku. 😳 Pritúlila som si ho k sebe ešte viacej a vtisla k nemu kúsok zo svojej lásky.

    Viem si ten okamih na stužkovej predstaviť. 😉 Máš dobrých synov a tá chvíľka požičania stojí za to.

    Like

Pridaj komentár

