c-507551_9be79cf320Nikto nemá tvoje odtlačky prstov a nikto nemá tvoj hlas. Nikto nemá tvoju minulosť a nikto nevraví „milujem ťa” tak ako ty. Nikto neverí v Boha tak ako ty a nikto nemyslí na smrť tak ako ty.

Nikto nesníva tak ako ty a nikto neplní svoje sny tak ako ty. Nikto nevidí svet tvojimi ocami. nikto nie je tak ako ty v tvojej krajine, na tvojom kontinente a v tvojej galaxii. Pretože nikto nie je taký ako ty, pretože ty si jedinečný !

Myslíš si, že sa poznáš, no potom sa v tebe prelomí čosi nové, vydáš sa k novému brehu a všetko staré z teba opadne.

Veľa ľudí sa ťa obáva a vysmieva sa ti, nevieš sa prispôsobiť, je ti to nepríjemné, ako rúška čo sklamaním zaváňa. No ty si pokojný, len sebe verný a miluješ seba rovnako ako predtým.

Miluješ seba a veríš si, pretože si jedinečný ! Cestu, ktorá je pred tebou, nepozná nikto a nik ňou ešte nešiel. Život je dobrodružstvo v cudzej, nepoznanej krajine. Nikto ťa nebude nasledovať a nikto ťa nikdy nepochopí. Je to súčasne zisk aj cena. Pretože si jedinečný !

Zostaň pri nás taký, aký si, potrebujeme ťa, pretože keď chýbaš, vznikne prázdno.  Potrebujeme ťa. Milujeme ťa takého, aký si, pretože si jedinečný !  (Ulrich Schaffer)

Cesta k sebe samému začína tým, že niečo hľadáme. 

Svoj Vzor

Najprv hľadám vzor, ktorý si ctím, snažím sa spoznať a porozumieť jeho vlastnostiam.

Imitácia

Keď spoznám vzor, začnem ho napodobňovať a konať ako on.

Identifikácia

Napodobňovaním svojho vzoru sa k nemu približujem čoraz viac a začnem sa mu podobať. Identifikujem sa s ním, kým sa mu nevyrovnám.

Prerásť svoj vzor

Počas identifikácie spoznávam, že nie všetky časti môjho vzoru sú hodné napodobňovania. Uvedomím si, ktoré časti by mali byť iné a aké by mali byť. Vzor vo mne postupne dozrieva.

Nájsť SEBA

Časom zistím, že nie všetky dobré stránky môjho vzoru mi vyhovujú, je to síce dobré, ale nezodpovedá to môjmu skutočnému Ja. Preto sa ďalej mením a čoraz viac sa stávam tým, čím v skutočnosti som.

Nájsť Boha

Čím viac sa stávam sám sebou, je mi jasnejšie, aký by som vlastne mal byť a vytváram svoje dokonalejšie „skutočné ja”, teda Boha, ktorý je stále dokonalejší vo mne a cezo mňa pôsobí.

Kurt Tepperwein..Prečo je toľko vzťahov nezdravých