Dobrá myseľ je pol zdravia

143095_dotyk-lieci-telo-usmev-dusu_mediumPesimista vidí ťažkosti pri každej príležitosti, optimista vidí príležitosť v každej ťažkosti….Winston Churchill

Určite poznáte dve staré príslovia Dobrá myseľ je polovica zdravia a Veselou mysľou dobyješ svet, ktoré nie sú iba otrepané frázy, ale dokázaný fakt. Ibaže dnes sa tomu hovorí pozitívne myslenie. Za otca pozitívneho myslenia sa považuje známy kňaz a učiteľ pozitívneho myslenia Joseph Murphy, ktorý vydal na túto tému mnoho publikácií. O pozitívnom myslení ste určite počuli, že je zdravé a užitočné. Dosť často sa tento termín chápe ako akési ružové okuliare, ktoré robia svet pekným, jednoduchým a nekomplikovaným a cez ktoré nevidno nijaké problémy. To však nie je pozitívne myslenie. Definícia pozitívneho myslenia hovorí, že pozitívne myslieť alebo hovoriť znamená vyjadrovať sa v pojmoch, čo opisujú situáciu, ktorú chceme dosiahnuť.

Moc pozitívneho myslenia je v poslednom období veľmi preberanou témou, lebo ľudia si uvedomujú silu, ktorú v seba skrýva tento spôsob myslenia a ako značne ovplyvňuje naše životy. Je to umenie vidieť na životných situáciách klady namiesto záporov a umenie motivovať sa do lepších výkonov.

Pozitívny a optimistický postoj k životu je skutočne to najlepšie, čo môžete sami pre seba a pre svoj život urobiť. Mnohokrát sa preukázalo, že pozitívne prežívania, pohoda, humor a smiech vytesnia negatívnu náladu a emócie a vedú k zvýšenej produkcii protilátok, ktoré posilňujú imunitný system a podporujú činnosť mozgu. Silu pozitívneho myslenia uznávajú aj lekárske kruhy. Rôzne štúdie na túto tému ukazujú, že väčšina zdravotných problémov je v skutočnosti psychosomatická, že ich vytvára telo a myseľ, a teda iba telo a myseľ sa ich môžu zbaviť. Je mnoho ľudí, ktorí sa preladením mysle dokázali vyliečiť z tých najhorších chorôb. Niektorí odborníci dokonca tvrdia, že veľké percento pacientov nepotrebuje lieky, ale zmenu spôsobu myslenia.

Choré nie je ani tak telo pacientov ako ich myšlienky a emócie.

Ak trpí duša, celý organizmus je náchylnejší na choroby. Vedecké výskumy potvrdzujú, že pesimistom hrozí až o päťdesiat percent väčšie riziko predčasnej smrti než optimistom. A čísla hovoria ďalej – ľudia, ktorí prirodzene vykazujú viac pozitívnych emócií, majú približne o pätinu vyššiu šancu žiť o desať rokov dlhšie než pesimisti a frfloši. Napríklad sa zistilo, že pesimisti sú trikrát až štyrikrát náchylnejší prechladnúť, dostať chrípku, nádchu, zápaly horných dýchacích ciest a bolesti hlavy. Optimisti majú viac životnej energie, všeobecne sú pokojnejší, vyrovnanejší a šťastnejší. Pozitívny postoj k životu prináša mnoho ďalších šancí, pomáha ľahšie si poradiť s problémami, posilňuje a zohráva významnú rolu i v procese sebauzdravenia.

Ľudský mozog má prirodzenú snahu uchovať proces života a dať telu liečivú silu proti chorobám a bolesti. Vedecký výskum odhalil v mozgu látky, tzv. endorfíny či hormóny šťastia, ktoré sú svojou molekulárnou štruktúrou a účinkami veľmi podobné morfiu. Je to naše vlastné anestetikum, teda prostriedok na znecitlivenie a uvoľnenie tela, ktorý nám pomáha vydržať bolesť. Uskutočnilo sa mnoho výskumov, ktoré potvrdzujú, že ľudia s pozitívnym náhľadom na život a s odhodlaním prekonať chorobu znášajú bolesť omnoho lepšie než ľudia s negatívnym prístupom.

Po prečítaní týchto riadkov možno namietnete: Ako sa má človek radovať, keď je chorý, osamelý, sklamaný, nemá peniaze… Áno, to sú silné argumenty, ale uvedomte si, že každý z nás má nejaké problémy, tie vždy boli a budú. Ak stojíte pred nejakým problémom a hovoríte si, že to zasa určite nedopadne dobre, dopadne to asi skutočne nejako nedobre, pretože sa na problém už vopred naladíte negatívne. Presvedčenie, že utrpíte nezdar, sa môže stať tou najlepšou cestou k nezdaru. Všetko je iné, ak sa k problému postavíte pozitívne a poviete si: Možno to bude ťažké, ale určite to nejako zvládnem alebo jednoducho: Ja to zvládnem. Pamätajte si, že úspech sa začína myšlienkou na úspech. Je dobré uvedomiť si, že ak ste v pozitívnej nálade, mozog akoby si vybavil iba spomienky na samé príjemné zážitky a pozitívne výsledky, ktoré ste v živote dosiahli. Vtedy si môžete povedať, že ste už v živote zvládli ťažšie situácie, ako je tá, ktorú máte pred sebou, a že túto zvládnete rovnako. Ak ste v negatívnej nálade, rozhnevaní, smutní či v depresii, mozog má tendenciu vybaviť si skôr len všetky maléry, trápne záležitosti, neúspechy a prehry.

Takto naladení máte na dosiahnutie slušného výsledku menšiu šancu. Možno vám to bude znieť ako fráza, ale je to hlboká pravda: každý človek sa narodil s jediným cieľom – byť šťastný. Odložením svojho šťastia na zajtra a sústredením sa na súčasné i budúce problémy nenaplníte hlavný zmysel života a ne12 prežijete svoj život radostne. Ak ste nešťastní a chorí, práve vám patria múdre slová veľkého židovského mystika Rabbiho Nachmana: Aj napriek tomu, že vám vaša situácia pripadá bezvýchodisková, neupevňujte svoj stav zápornými myšlienkami. Majte dobrú náladu, aj keď na to práve nemáte celkom jasný dôvod.

Dobrá nálada vytvára pozitívne myšlienky, ktoré vysielajú do vonkajšieho sveta pozitívnu energiu. Buďte vždy plní radosti, nezáleží na tom, ako sa cítite. Každý deň si musíte zámerne navodiť povznesený, radosťou prekypujúci vzťah k životu. Týmto spôsobom začnete postupne vnímať príjemné mystérium okolo vás. Keď necítite nadšenie, nasaďte si masku. Správajte sa nadšene a pocit sa dostaví v celej svojej rýdzosti.

Vyskúšajte

◆ Ako veľmi ovplyvňujú človeka myšlienky a jeho naladenie, pozitívne či negatívne, si môžete sami na sebe vyskúšať. Prežite jeden deň s heslom Som hlupák, protivný, nikto ma nepotrebuje, nikomu sa nepáčim a nikto ma nemá rád. Nasledujúci deň prežite s heslom Som úžasný, príťažlivý, obľúbený a všetkým sa páčim. Potom sa rozhodnite, ktorý z týchto dvoch dní sa vám páči viac, a pokúste sa žiť s týmto programom aspoň týždeň. Sami uvidíte, čo to s vami urobí. Krok za krokom k pozitívnemu mysleniu

Dá sa pozitívne myslenie natrénovať či vylepšiť? Skúste to podľa mojich rád. Dovera v seba sameho je najpodstatnejšia zo všetkých pravidiel. Ak chcete myslieť pozitívne, musíte sa tak skutočne cítiť a musíte tomu veriť. Svoje svedomie neoklamete, preto je celkom zbytočné, aby ste čokoľvek predstierali a iba hrali.

Buďte objektivni k svojim neuspechom. Snažte sa vždy vidieť neúspech, zlyhanie a problémy očami inej osoby a zhodnoťte reálne, aké závažné následky na váš život budú mať tieto negatívne udalosti. Spravidla zistíte, že iba robíte z komára somára a z objektívneho pohľadu situácia nie je taká zlá.

Buďte zdravi. Väčšina zlých myšlienok napáda ľuďom vtedy, keď sú chorí a potácajú sa na dne. Ak budete zdraví, vyhnete sa týmto tendenciám a váš mozog nebudú atakovať dekadentné myšlienky. Je na mieste dodržiavať pravidlá zdravého životného štýlu, jesť vyváženú a starostlivo vybranú stravu, nezabúdať na pravidelný pohyb a eliminovať záťažové situácie a stresy.

V chorobe podporujte sami seba pozitívnymi myšlienkami na úkor sebapoškodzujúcich negatívnych myšlienok typu už sa nikdy neuzdravím a podobne. Ak to dokážete, ste na ceste k uzdraveniu a svoje telo zásobujete novou energiou, ktorá podporuje vaše sebauzdravenie. Celkom vedome si predstavujte, aké to bude, až sa uzdravíte, premietajte si v mysli, ako si budete užívať život, cestovať, tancovať, plávať, prechádzať sa.

Obklopujte sa ľuďmi, ktori myslia pozitivne. Ak sa pohybujete na hrane negatívneho a pozitívneho myslenia, je veľmi dôležité, aby vo vašom okolí boli ľudia, ktorí vám pomôžu nájsť tú správnu cestu. Nie je nič horšie, než sa dať stiahnuť na dno pesimistom a frflošom. Obklopujte sa ľuďmi, ktorí majú pozitívny pohľad na svet a vo svojej reči používajú čo najviac pozitívnych slov. Pozitivne hovorte aj ciťte. Snažte sa nielen pozitívne hovoriť, ale začnite aj pozitívne myslieť. Pozitívne hovorte o tom, akí chcete byť, aj to vás posilní.

Vyslovujte len samé pozitívne myšlienky: som úžasný, som zdravý, som schopný, som silná osobnosť… Naučte sa vcítiť do ďalších blízkych pozitívnych vyhlásení a sami na sebe si vyskúšajte ich silu. Môžete si ich napísať na kúsok papiera, nahlas si ich čítať alebo aj spievať. A to najmä vo chvíli, keď vás prepadajú negatívne a chmúrne myšlienky. Posilní to vaše sebahodnotenie, pomôže vám preniesť sa ponad mnohé životné úskalia, ale aj vás to pozitívne naladí. Používajte iba slová, ktoré evokujú dobré pocity, mentálnu silu, šťastie, úspech a zdravie. Medzi tieto slová napríklad patria môžem, som schopný, to sa dá spraviť a podobne. Snažte sa nepoužívať slová ako problém, nešťastie, neúspech, komplikácia. Keď začujete niečo negatívne, snažte sa to neopakovať a neposielajte to ďalej. Keď začujete niečo pozitívne, povedzte to všetkým.

Pekne spomienky pomahaju. Vybavte si radostnú a láskyplnú spomienku zo svojho života. Chvíľu v nej zostaňte so zatvorenými očami a v mysli si ju oživujte. Cítite sa dobre? Máte pocit, že tú radostnú udalosť prežívate znovu? To pre vás môže byť veľkým prínosom, lebo len čo si spomienku vybavíte, začne do tela vysielať pozitívnu energiu a liečivé frekvencie. Platí to však aj naopak. Ak si neustále prehrávate bolestné spomienky, dusia vás a nedostanete sa ďalej.

Na zamyslenie

Položte si otázku, koľko dní v uplynulom týždni, mesiaci či roku ste boli šťastní. Vybavte si všetky okamihy, ktoré vám priniesli radosť a potešenie. A koľko bolo dní, ktoré bezvýznamne plynuli? Nie je škoda, že väčšina z nás sa tak zriedkavo raduje?

Dotyk lieči telo, úsmev dušu Mandžuková Jarmila

Podobné:

Myslenie uzdravuje

Príjem a výdaj energie

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s