Kategórie
Liečenie

Pomarančový olej…

Dnes som počas pečenia rozmýšľala, akoby som si urobila pomarančový olej. Prvé , čo ma napadlo, že si nastrúham umytú šupku z neho do olivového oleja a nechám vyluhovať. Hmm do bábovky a koláčov bude super. Rada experimentujem. 😛  Mňa nenapadajú veci len tak, vždy je za nimi  vyššý úmyseľ a našla som, že má aj liečivé účinky. Aj keď originál je získaný zo šupky ovocia vždyzeleného stromu pochádzajúceho z Ďalekého Východu, určite aj môj bude mať priaznivé účinky. Inak by ma to nenapadlo len tak …no nie? 😉

Pomarančová vôňa pôsobí blahodárne na nervovú sústavu. Ukľudňuje, občerstvuje myseľ, rozveseľuje a odstraňuje napätie.

Používa sa na harmonizáciu pri depresii, strachu, smútku, nekľude a úzkosti. Stimuluje činnost tráviaceho traktu, odblokuváva stagnujúcu energiu pečene, žalúdku a čriev.

Používa sa na rozpúšťanie žlčníkových a močových kameňov. Počas chrípky zvyšuje potenie a znižuje teplotu. Ukľudňuje pokožku, oživuje ochabnutú pleť a rozpúšťa tukové bunky pri celulitíde. Je vhodný pri krvácaní ďasien a zápachu z úst.

Masáž olejom má hrejivé účinky a prebúdza zmysly. Zvyšuje sviežosť nápojov, zjemní chuť alkoholu, aromatizuje pokrmy pri pečení a osviežuje šaláty.

Takže…. ide sa na pomarančový olej…strúhajte…lúhujte…masírujte sa a užívajte liečivú silu voňavého pomaranča. 😛

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.