Kategórie
Liečenie Sny

Lapis Lazuli…

Keďže dnes bol taký výnimočný deň a snažila som sa všetkých okolo seba pozitívne nalaďovať a myslieť, tak som dostala  nápad kúpiť si pre seba niečo pozitívne do života.  Zašla som do obchodíku, kde si kupujem kamienky. Môj turmalín mi spadol na zem a rozbil sa na dve strany a keď som ho lepila, tak mi vypadlo aj očko na prívesok. :rol: Brala som to ako znamenie, že potrebujem nový ochranný kameň. Už viac krát som natrafila na internete na  Lapis Lazuli.

V tom obchodíku sa mi páčil jeden, ktorý bol ale na retiazke z 15 kameňov. Tak som sa tej kočky spýtala, či nemá doma takýto kameň na prívesok, lebo viem, že ona ich navlieka. Hneď sa mi ponúkla, že ak chcem tak mi ho z retiazky vyberie a urobí z neho prívesok. Pozerala som ako puk a bola prekvapená.  😳 Vraj nemá problém retiazku urobiť ešte raz. Tak som si vzala nakoniec ten najväčší v priemere 3 cm a menší v priemere 1,5 cm, že si ich dám pod seba. Tá kočka mi dala aj inštrumenty k tomu zadarmo, lebo som sa ponáhľala na autobus, že si to urobím sama. Na zástavke som sa vytešovala ako som konečne získala prívesok na retiazku v tvare, ktorý sa mi konečne páči. V tom som seba videla vnútorným zrakom ako si kamienky dávam na oči. Hmm… nápoveda od dušičky 😉

Doma som si čítala vlastnosti kameňa a  zistila som, že voľakedy Rimania a Gréci ním liečili očné choroby.

Takže prečo je pre mňa taký zaujímavý, keďže kamienky si veberajú mňa?

Lapis Lazuli je kameň dokonalého vedomia a vraví sa o ňom, že existoval ešte skôr, než sa zrodil čas. Pomáha nám dosiahnuť nepoznané, tajomné, posvätné a skryté poznanie. Bol to dôležitý drahý kameň v Babylónii a starom Egypte. Vďaka modrej farbe sa spájal s božským a kráľovským. Starí Peržania hovorili, že nebo má svoju modrú farbu z lapisu, na ktorom spočíva Zem. Pre nich to bol posvätný kameň, ktorý dávali do hrobu mŕtvym, aby ich chránil a sprevádzal po smrti. Egypťania ho nazývali „chesbet“ a vyrábali z neho skarabeov. Používal sa v kozmetike i v maľbách. Využívali ho na prístup k posvätným vedomostiam. Najvyšší sudca Egypta nosil lapisový amulet s vyrezávanou podobizňou bohyne Ma’at (bohyne pravdy). Starí Suméri verili, že keď ste mali so sebou kúsok lapisu, mali ste so sebou kúsok Bohov.

Indovia veria, že lapis lazuli na zlatom drôtiku alebo retiazke ochraňuje deti od všetkého zla, dokonca že ich chráni i pred nočnými morami.

Tak Egypťania, Suméri i kresťania spájali tento kameň s materstvom. V Egypte sa spájal s bohyňou Isis a jej synom Horusom (správne by asi malo byť Horom), u kresťanov zas s Pannou Máriou a Ježišom. Kresťanské legendy hovoria, že Boží trón pozostáva z lapisu a že 5. kameň na hrudnom pancieri Aarona bol lapis.

V stredoveku sa používal ako farbivo („ultramarín“) a obklad stien a stĺpov. Ruská panovníčka Katarína Veľká vraj mala steny svojej spálne zdobené lapisom.

Lapis Lazuli má chrániť nositeľa pred zlom, dodáva mu múdrosť a férovosť.

Očisťuje telo a myseľ od toxínov a negativity. Spája sa s pojmami ako vôľa, dokonalosť a vedomie. Zlepšuje a zosilňuje psychické schopnosti, čím napomáha spirituálnemu rastu. Do priateľstva vnáša integritu a spoľahlivosť. Zvyšuje spirituálnu lásku. Skľudňuje myseľ a zvyšuje silu vôle. Hodí sa pre vnútornú prácu, meditáciu a introspekciu. Pomáha rozširovať a zvyšovať vedomie a intelektuálne schopnosti a umožňuje nám naladiť sa na intuitívne aspekty sveta okolo nás a v nás.

Posilňuje telo i ducha. Dodáva jasnosť mysle, zlepšuje komunikáciu (nosený na hrdle), posilňuje vieru a dôveru a chráni pred melanchóliou. Pomáha impulzom z podvedomia dosiahnuť vedomie a vyplávať na povrch. Uvoľňuje dlho potláčané emócie alebo poznanie, čím nám prináša úľavu, pomáha prekonávať staré, nefunkčné vzorce správania a vytvára priestor pre prerod.

Lapis nosený na srdci prepája srdce a rozum. Prepája fyzické a nebeské.

Kameň mieru a pokoja. Používa sa pri vyjednávaniach. Rýchlo rozpúšťa stres a zvyšuje našu kreativitu najmä v technických profesiách, pretože zlepšuje priestorovú predstavivosť.

Psychický „bumerang“, chráni nositeľa pred fyzickými i psychickými útokmi ako štít. Hovorí sa, že odráža negativitu späť na toho, kto ju vyslal. V mágii sa používa na ochranu a premenu energie na pozitívnu. Znásobuje energiu myšlienok a zvyšuje moc pozitívnych kúziel. Pomáha rozpamätať sa na minulé životy a dokáže nulovať karmické dlhy. Lieči emocionálne rany, čistí auru, poslňuje racionalitu, zlepšuje pamäť a dokáže meniť naše vnímanie reality.

Pomáha nám urobiť kariéru a nájsť si vhodného partnera. Vraj podporuje lásku a vernosť v manželstve.

Afgánsky Lapis sa prirovnáva k nočnej oblohe posiatej hviezdami a podporuje prepojenie medzi fyzickým a energetickým svetom. Predstavuje nadobudnutie poznatkov a zmúdrenie, ako aj iniciáciu do sveta mystiky.

Prehlbuje meditáciu a používa sa na prechod do minulých životov. Stimuluje emocionálnu, mentálnu a fyzickú čistotu (očistu) a podporuje našu odvahu rozvíjať psychické schopnosti.

Otvára Tretie oko.

Toto mi pripomenulo, že som si vytiahla na dnešný deň kartu veľkňažka, ktorá hovorí: “Naše vnitřní jednota se nám dává poznat cestou intuice, snů, vzkazů, které nám posílá podvědomí a dalšími iracionálními způsoby. Celistvost se přibližuje prostřednictvím své intuice.”

Lapis Lazuli zlepšuje akceptovanie seba samého. Pomáha zosúladiť všetky aspekty fyzického, emocionálneho a mentálneho tela. Posúva naše sebavedomie na zdravú úroveň. Jeden z najsilnejších kameňov spojených s Tretím okom. Treba ho používať opatrne, pretože pôsobí na veľmi hlbokej úrovni a u niektorých ľudí vie vyvolať závrat a dezorientovať. Energetizuje, čistí a otvára tak Tretie oko, ako aj hrdelnú čakru, z ktorej odbúrava blokády z minulých životov (hlavne emocionálne traumy). Ako kameň dokonalosti pomáha zladiť aj ostatné čakry.

Pri otvorení Tretieho oka zlepšuje spojenie s naším Vyšším Ja (nazývaným aj anjel strážny), zvyšuje intuíciu a vnútorné vedenie, zlepšuje rozhľad a schopnosť robiť tie správne rozhodnutia.

Zlepšuje našu organizovanosť a racionalitu. Pri otvorení hrdelnej čakry zlepšuje sebavyjadrenie, schopnosť písomnej i slovnej komunikácie, kreativitu a schopnosť pracovať so snami. Pomáha potlačiť príliš aktívne Tretie oko.

Jeho energia je receptívna (inde jangová). Spája sa so znamením Strelca, často aj Leva a Barana. Je to šťastný kameň pre ľudí narodených v septembri.

Numerologicky vibruje vraj s číslom 3 (kreativita a radosť), inde s číslom 1, 7 a 9. Moje čísla 😉

Liečiace vlastnosti: Lapis harmonizuje činnosť štítnej žľazy a posilňuje celú oblasť hrdla (hlasivky, mandle). Posilňuje tymus a imunitný systém v počiatočných štádiách rakoviny, pomáha aj pri ochoreniach kostnej drene (tmavomodrý druh). Zmierňuje úpaly. Čistí krv. Znižuje krvný tlak. Zbavuje telo toxínov.

Pomáha pri depresiách, bolestiach hlavy, menštruačných bolestiach (nosiť ako náhrdelník), bolestiach končatín, pichnutiach hmyzom (zľahka potierať okolie bodnutia kameňom alebo elixírom) a iných zápaloch (najmä nosných dutín). Pri zápaloch sa nosí priamo na danom mieste. Potierajú sa ním bradavice, prospešný je pre pokožku (ekzémy, dermatózy), slezinu, srdce (najmä kôrnatením spôsobené problémy ako angína pectoris, infarkt a mozgová mŕtvica), vlasy. Pomáha pri astme a posilňuje nervový systém, odstraňuje napätie a strach, nepokoj, nespavosť, plachosť, ale pomáha aj pri autizme.

Predchádza nervovým záchvatom, kŕčom, závratom, epilepsii a porážke a je vhodný aj pri skleróze multiplex. Podporuje očistu DNA, pomáha pri problémoch s hypofýzou. Podporuje sluch a pomáha pri problémoch s Eustachovou trubicou. Pomáha vytvoriť nové nervové spojenia pri poškodeniach až strate sluchu. Zlepšuje zrak. Pomáha pri ochoreniach lymfatických ciest. Očisťuje lymfu.

Zvyšuje silu, chuť do života, mužnosť, duševnú čulosť. Chráni pred ekologickým smogom, napríklad pred žiarením z počítača. Podľa Melody je prospešný i pre tráviace orgány, ľadvinové kamene, infekcie, problémy so žalúdkom a rizikové tehotenstvo.

Špeciálne upozornenia:

  • Lapis sa nosieva čo najbližšie k hrdlu alebo nad bránicou. V oboch prípadoch je jeho energia potom vyťahovaná telom nahor a posilňuje horné čakry nositeľa.
  • Vybíja sa na hematite a nabíja sa na horskom krištáli.
  • Nevystavovať ho dlhodobému pôsobeniu slnka! (=Nenabíjať na slnku.)
  • Nemá veľmi rád vystavovanie vysokým teplotám – môže sa začať drobiť.
  • Pri kontakte s chemikáliami (lúhy, alkohol obsahujúce čistidlá) môže stratiť farbu. Takisto ho treba chrániť pred soľami, octom, kozmetickými krémami, olejmi, dezodorantmi, vodou po holení, lakom na vlasy, ultrazvukom a amoniakom.
  • Ak sa vám silno potia ruky, nemali by ste nosiť prstene z lapisu lazuli.
  • Pri domácich prácach treba prstene z lapisu lazuli skladať.
  • Od roku 1976 sa vyrába aj syntetický lapis, ktorý môže dokonca obsahovať pyritové vločky. Je rovnako citlivý. Syntetický i pravý lapis je najlepšie čistiť vodou.
  • Niekedy sa v obchodoch objavuje „lapis“, ktorý je v skutočnosti farbený howlit, inokedy sa farbí chalcedón, aby vyzeral ako lapis.
  • Často sa ako „lapis“ predávajú aj sodalit alebo lazulit, ale obvykle majú svetlejšiu farbu a chýbajú im zlaté pyritové vločky.

Zdroj článku o Lápis lazuli

2 replies on “Lapis Lazuli…”

Večer som si urobila ten prívesok a zvažovala či si ho dám na krk, alebo ho nechám ešte nabíjať na krištáli. Túžba zviťazila a nechala som si ho na krku. Cítila som z neho veľmi silnú energiu a zvažovala som či ju ustojím, alebo telo sa prispôsobí. 🙄

Dnes sa mi stala divná vec. Bola som na brigáde a šmykli sa mi vitrínkové dvierka. Tesne predtým ako sa zavreli, som videla ako sa rozletia. Sklo sa rozbilo a letelo aj dnu aj von. Jeden ťažký kus mi spadol aj na zápästie a potom nazem. Bol hrubý asi 0,7mm a keď som to sklo zbierala do koša, jeho hrany boli veľmi ostré, takže som musela byť opatrná, aby som s neporezala. No na mojom zápästí boli len 3 škrkance. Tak neviem kto pri mne stojí, alebo či kameň poskytol ochranu, každopádne niečo z toho. 😆

Nešikovnosť nie je moja stránka, zrejme by som sa nemala pozastavovať nad oplzlým vyjadrovaním sa . Určite by som predišla rozbitiu vitríny a nezaťažovala si tak mašlienky. Hlavne je, že sa mi nič nestalo, ja potrebujem obe ruky funkčné. 😉

Páči sa mi

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.