Kategórie
Život sám o sebe

Uvedomiť si, čo máme…

imagesTento víkend som bola u rodičov a dnes po obede sme preberali, aká bola voľakedy doba, keď boli moji rodičia mladý. Nemohli si veľa vecí dovoliť a nové veci dostali, až kým tie staré nemali úplne zničené. No v tom momente ma napadlo, čo som povedala otcovi. Ich rodičia ich vychovávali ako vedeli, no neprejavovali im lásku tak, ako ju prejavujeme k našim deťom. Ich rodičia ich málo kedy objali a povedali im, že ich majú radi. Videli len prácu a deti museli poslúchať a robiť to, čo im povedali. Dnešná doba je iná, je uponáhľaná, ale snažíme sa lásku k sebe a svojim deťom viac vyjadrovať, lebo láska je základ. Ak chýba vo vzťahu, v manželstve, deti to vnímajú veľmi citlivo a toto všetko sa na nich prejavuje. Dieťa nevidí lásku, nevie ju dávať a posúvať ďalej. Je v ňom zlosť, hnev a veľký chlad. Dieťa, ktoré bolo vychovávané v rodine, kde mu bola láska prejavovaná je otvorené, láskyplné a s takým citom bude aj vychovávať svoju rodinu.

Po obede k mojim rodičom prišiel strýko s tetou a pýtala som sa ich ako sa majú. Strýko už sa išiel sťažovať na tento štát a všetko možné, ale ja som ho stopla. Povedala som mu, nech si uvedomí, že má svoj domov, prácu, krásnu rodinu, nežije pod mostom, nemusí žobrať, či kradnúť a hlavne  je zdravý. Málokedy si uvedomujeme čo všetko máme, no až sa ocitneme na druhom brehu, vtedy spoznáme hodnotu svojho života.

Uvedomujem si, akým mám skvelých rodičov, že mám dobrých priateľov naokolo , mám zdravé krásne deti, manžela,  domov a v celku som spokojná. Za toto všetko sa snažím občas poďakovať, vyliať si srdiečko k Bohu a preciťovať krásu všetkého naokolo.

Ak chcete svoj život vyrovnať, je potrebné s  láskou prijať všetko, čo vám do života vstúpilo, ospravedlniť sa za zle veci, ktoré ste urobili, odpustiť sebe aj iným a poďakovať s pokoru za všetko, čo vás stretlo. Len takýmto spôsobom dokážete zmeniť samých seba, svoje vzťahy a kráčať v živote ďalej.

O Hooponopono som už článok dávala, ale zopakovanie neuškodí nikomu. 😉

Tradičné havajské Ho’oponopono je hlboká  terapia, vykonávaná na úrovni emocionálnej, duševnej, duchovnej a fyzickej. Zahŕňa vzťahy ako so živými osobami, tak aj s mŕtvymi.

indexHo’oponopono zahŕňa zmenu v presvedčení, emócií a reakcie vo fyzickej realite. Zásadne mení naše emócie a postoj k sebe a ostatným. Ho’oponopono je silné a dlhotrvajúce, ak je vykonávané tradičným spôsobom. Moderné západné Ho’oponopono varianty, ktoré sa nezahŕňajú do procesu vonkajšej činnosti, nezaručujú rovnaký efekt. Poznatky boli možno prevzaté z predchádzajúcich kultúr – migračné vlny vrátane polynézskeho národa v starovekej Číne.  Prvé vedecké dôkazy o kolonizáci polynézskych ostrovov sa datujú 6 tisíc rokov pred Kristom a predpokladajú pôvod polynézskeho národa v starovekej Číne. Havajci svoju vedu rozvinuli cez dlhodobé  a starostlivé pozorovanie, možno ju priviezli a uchovali na ostrovoch vďaka svojej dlhodobej izolácii. Bez ohľadu na pramene sme v dnešnej dobe prekvapení hĺbkou Ho´oponopono, jeho pravdivosťou a efektivitou riešení, ktoré sú jednoduché, jasné a funguju.

Ho’oponopono má vplyv na všetky vzťahy, aj keď uzdraví iba jeden z nich.

Zmena vzťahu s otcom zvyčajne má obrovský dopad na liečenie vášho vzťahu k manželovi, šéfovi a deťom! Uzdravenie vzťahov s otcovou matkou sa zlepší výrazne  vzťah s jeho ženou a dcérami alebo  kolegov vo vašom podnikaní. Každý vyliečený vzťah  prispieva k zlepšeniu ďalších dôležitých vzťahov! Ťažšie je liečiť vzťah – čím viac dobrých zmien sa objaví spontánne v iných vzťahov!

Niektorí ľudia v západnom svete považujú Ho´oponopono za druh modlitby. Modlitba v mnohých náboženstvách sveta slúži k uzdraveniu vzťahov, ničmenej Ho’oponopono je mnohostranný proces. Ho´oponopono nie je prosbou k vyplneniu želaní spojenou s odpustením sám sebe. Je návratom ku koreňom – k Pravde. V tradičnom Ho´oponopono nie je miesto pre triky, hry a predstieranie. V tradičnom havajskom Ho’oponopono je nevyhnutné, aby jedinec uskutočnil reálne zmeny na mnohých úrovniach – zmeny vo viere v živote, zmeniť svoje správanie vo vonkajšom svete, zmeny v emocionálnych a duševných stavov, vlastnú realizáciu praktických opatrení, ale nie je to jediný proces, ktorý niekedy trvá niekoľko dní a niekedy aj niekoľko mesiacov. Metódou Ho’oponopono je možné obnoviť šťastie vo vzťahu, len keď sa človek rozhodne byť úplne úprimný vo svojich úmysloch a prijať skutočnú akciu len “pozitívnym myslením”. S týmto prístupom je možné liečiť účinky najhoršej traumy, uvoľňovanie toxických vzťahov a obnoviť väzby medzi pre nás dôležitými ľuďmi.

Haku Ho’oponopono

Haku Ho’oponopono je osoba v tradičnom havajskom svete pripravená viesť terapiu. Haku vám pomôže s tabu, skrytými traumami a emočnými blokmi tak, aby ste sa boli schopní vymaniť z blokovania svojich emócií. Háku jemne vedie aby ste prijali také rozhodnutia, ktoré vám pomôžu zmeniť najhoršie traumy v rámci vzdelávania. Haku Ho’oponopono v tradičnom havajskom liečení nevyžaduje schopnosti odpustiť, ak ste boli zranený a zneužitý! Kahuna vám pomôže uzdraviť vzťahy pomocou niekoľkých jemných terapeutických nástrojov – na pomoc Awaiku – Havajskí anjeli alebo snenie. Proces Ho´oponopono má schopnosť viesť ľudí cez najhoršie skúsenosti, ktoré sú stále prítomné v tele, vrátane najhlbších toxických vplyvov.

 

Copyrights 2001 – 2012, Cross-Culture Research Center.TM

 Zdroj: http://www.e-Hooponopono.com

4 replies on “Uvedomiť si, čo máme…”

Mne toto robí WordPress už hádam aj rok, aj sem aj na Eldhwen, alebo na Eprakone sa musím zakaždým,ak chcem pridať komentár prihlásiť,ako keby som bola nová.

Páči sa mi

Mne zase ak chcem dať like na článok a nie som prihlásená, tak mi tam ani okienko k prihláseniu nevyskočí. Potom občas mi nechcel wordpress videa do článkov dávať, no vždy je niečo, s čím robí problém. 😕

Páči sa mi

Pridaj komentár

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.